FAQ - Veelgestelde vragen

Ik heb last van veel ongewenste berichten (spam) in mijn gastenboek. Wat kan ik hier aan doen?

Het is vervelend om te horen dat uw gastenboek wordt belaagd met spam. Wij doen er alles aan om de vele spamberichten tegen te houden, maar soms glippen er aantal door onze spamfilters heen. Gelukkig zijn er een aantal mogelijkheden om het aantal ongewenste berichten te beperken. Ten eerste kunt u het ongewenste bericht altijd blokkeren en verwijderen. Hierbij kan de spammer niet met het huidige ip-adres meer een bericht achterlaten. Dit kunt u instellen door te gaan naar het configuratiescherm en in te loggen met de gebruikersnaam en wachtwoord van uw gastenboek. Na te zijn ingelogd klikt u op berichten beheer in het linker menu. Op de volgende pagina klikt u op blokkeer en nadat de pagina ververst is op verwijder. Ten tweede kunt u een verificatiecode aanzetten. Dit is een plaatje waarop een code wordt weergegeven. Voordat een klant zijn bericht kan plaatsen, moet diegene de verificatiecode overtypen in een tekstvak. Dit zorgt ervoor dat geautomatiseerde spam niet meer kan worden toegevoegd aan uw gastenboek. Om dit aan te zetten klikt u binnen het configuratiescherm in het linkermenu op Werking gastenboek. Op de volgende pagina klikt u onder Beveiligingscode weergeven op Ja,.... Vergeet vervolgens niet de pagina op te slaan door te klikken op 'Wijzigingen opslaan'. Ten derde kunt u zodra u een spambericht binnenkrijgt de inhoud van het bericht naar ons sturen via het contactformulier. Vervolgens zorgen wij ervoor dat het wordt opgenomen in de verschillende spamfilters.

terug